Stufat de ied

Am vazut intr-o zi o postare de-a Laurei Laurentiu cu astfel de stufat dar si cu o poveste impresionanta despre aceasta coronita de usturoi,veche de cand traia bunica!
Cum nu am facut niciodata asa ceva dar nici nu am mancat,pentru ca tot am pastrat ceva carne de la sarbatori,am pregatit-o si nu am regretat pentru ca a fost o nebunie curata,cum imi place mie sa spun!!
Eu nu voi spune aici aceasta poveste pentru ca nu este a mea,dar am ramas impresionata si bucuroasa in acelas timp,pentru ca incet incet,sunt persoane care scot la iveala traditii romanesti folosite de bunici,poate strabunici;este adevarat,sunt putine astfel de persoane dar bune cum este aceasta doamna LAURA LAURENTIU pe care eu o apreciez la maxim!!!
AVEM NEVOIE DE:
1,5kg carne de ied sau miel fiecare ce are
5leg.ceapa verde
4leg.usturoi verde
4linguri ulei
150ml vin rosu
200ml supa de pui sau apa fierbinte
1/2leg.patrunjel
1/2leg.marar
1cutie de rosii Sun Food
1plic condimente pentru miel Kotanyi
CUM SE PROCEDEAZA:
Carnea portionata,spalata,uscata,condimentata,se adauga ulei,se amesteca totul,se acopera si se lasa deoparte 1h.
Dupa acest timp,se prajeste in 2linguri de ulei rumenindu-se pe fiecare parte
apoi se scoate si se pune in tava
In uleiul ramas,daca nu e suficient se mai adauga,se caleste ceapa si usturoiul,taiate marunt doar pana la frunze;frunzele de ceapa taiate se lasa deoparte iar din frunzele de usturoi se impletesc coronite,2-3 depinde cat de mare este tava si se lasa deoparte

Dupa ce s-a inmuiat ceapa,se adauga vinul,dupa ce s-a evaporat alcoolul(4-5min),se pun rosiile pasate,dupa cateva clocote se adauga frunzele de ceapa oprite,sare si piper
Se rastoarna sosul in tava peste carne,se adauga supa,se acopera tava cu folie de aluminiu si se lasa la cuptor 1h
In acest timp,se rumenesc intr-o tigaie cu putin ulei coronitele pe ambele parti,apoi se scot pe o farfurie
Dupa ce carnea e suficient de fiarta,se pun coronitele deasupra in tava si se mai lasa in cuptor 10min sa se rumeneasca
Se serveste dupa preferinte cu mamaliguta
Sau cu diverse garnituri,eu am ales piureul de cartofi





 

 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme