Tort cu trei straturi de ciocolata

Am fost invitata de CRISTINA TOTH la un concurs aniversar
Pentru ca blogul Diva in bucatarie implineste 7ani,Cristina s-a gandint la un concurs iar cine participa,trebuie sa pregateasca o reteta aniversara din ultimii ani;asa am ajuns sa gasesc aceasta reteta pe care eu de mult imi doream s-o fac si am facut-o si mi-a iesit super buna,super aspectuasa;am intampinat ceva probleme,dar in final totul a fost reusit si s-a terminat cat ai zice tort!!(cu ajutoare bineinteles!)
AVEM NEVOIE DE:
BLAT:
100g unt 
60g ciocolata neagra,am folosit Heidi
1lingura lapte
50g faina
1lingurita praf de copt
150g zahar brun
2plicuri zahar vanilat
un praf de sare
20g cacao
1ou+1albus
esenta de vanilie
CREMA DE CIOCOLATA NEAGRA:
300g ciocolata neagra Heidi
200ml frisca lichida
2foi de gelatina
CREMA DE CIOCOLATA CU LAPTE
500g ciocolata cu lapte
250ml frisca lichida
5linguri lapte
2foi de gelatina
CREMA DE CIOCOLATA ALBA:
300g ciocolata alba Heidi
250ml frisca lichida
50ml lichior de ciocolata alba pe care nu l-am avut
4foi de gelatina
DECOR:
300g coacaze rosii
1lingura zahar
4tablete de ciocolata alba si neagra
fructe
CUM SE PROCEDEAZA:
Pentru blat,bati oul intreg cu untul topit si racit adaugat cate putin apoi ingredientele uscate(faina,zahar,sare,praf de copt,zahar vanilat si cacao),amestecate separat si adaugate treptat apoi adaugi ciocolata topita pe bain marie cu 1lingura lapte iar la final albusul batut spuma tare
Rastorni compozitia in forma de tort cu diametrul de 18-20cm cu hartie de copt si la cuptor lasi 15-20min depinde de cuptor sau pana trece testul scobitorii
Dupa ce blatul s-a racit putin,scoti inelul,pui blatul fara hartie pe un platou,pui inelul peste blat si lasi deoparte pana pregatesti prima crema

Pentru crema de ciocolata neagra,topesti ciocolata pe bain marie cu 3linguri lapte,dupa ce s-a topit amesteci energic sa se lichefieze apoi lasi deoparte sa se raceasca
Bati bine frisca,incorporezi gelatina hidratata in apa rece apoi topita pe bain marie cu 3linguri de frisca lichida oprita,mixezi repede apoi tot la viteza maxima amesteci cu ciocolata topita

Rastorni crema peste blat si lasi la frigider pana se intareste
Pentru crema de ciocolata cu lapte,procedezi la fel ca prima crema,apoi rastorni peste blat doar daca s-a intarit

Mie mi-a rezultat destul de multa crema iar forma fiind mica,am fost nevoita sa adaug "un prelungitor";am taiat un bidon de apa,am desfacut inelul,am pus prelungitorul apoi am strans inelul la loc si a fost perfect;ce sa faci,in bucatarie se mai fac si inventii ca sa iesi din incurcatura!!


Dai apoi "bidonul" la frigider sa se intareasca!!
De asemenea pentru crema de ciocolata alba se procedeaza la fel,doar in cazul in care folosesti lichior de ciocolata se schimba procedeul dar eu daca nu am avut,metoda a ramas la fel.
Rastorni peste crema intarita apoi lasi la frigider pana a doua zi cand treci de jur imprejur cu un cutit subtire,desfaci inelul si-l scoti apoi cu atentie scoti si prelungitorul,stergi marginile platoului pentru ca prima crema s-a scurs putin pe langa inelul formei apoi lasi deoparte sa pregatesti decorul
Pui coacazele curatate intr-un vas mic pe foc impreuna cu zaharul,lasi sa se formeze un sirop putin mai gros apoi treci prin sita iar sosul rezultat dupa ce s-a racit il torni peste tort incepand din mijloc sa se scurga pe margini iar deasupra ornezi cu ciorchine de coacaze si tablete de ciocolata
Multumesc Cristina pentru oportunitatea de a pregati acest tort!

  



 

Un comentariu:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme