Cozonac polonez

M-am bagat iar intr-un concurs la Ciocolata Poiana,parca vad ca voi fi dezamagita ca in Decembrie unde toate pozele erau cu dulciuri cumparate nu facute;imi pare rau ca nu am urmarit cine a castigat,sper sa fi fost corecti!
Nu mai conteaza acum,daca tot e o reteta noua,am facut-o pentru ca mi s-a parut un cozonac mult mai simplu decat al nostru si finalul este unul foarte bun!
 Reteta este de la prietena tuturor Violeta Postolache,ea fiind protagonista concursului,m-am apucat cu incredere de treaba dar am avut ceva probleme si nu stiu de ce, pentru ca nu a iesit cum trebuia dar pana la urma s-a rezolvat
AVEM NEVOIE DE:
600g faina
200ml apa
3oua+1galbenus
150g unt
100g zahar
1plic drojdie uscata
esenta de vanilie
coaja rasa de lamaie
UMPLUTURA:
80g ciocolata Poiana
80g unt
1lingura cacao
1cana muca macinata
CUM SE PROCEDEAZA:
Cine are,poate folosi masina de paine sau robotul,pui in cuva faina cernuta,1/2lingurita sare,drojdia amestecata cu putina apa calda si lasata sa dospeasca cateva minute,apoi apa calda in care s-a dizolvat zaharul,ouale batute,untul moale la temperatura camerei si aromele
Dupa 30min de procesat,rastorni aluatul intr-un vas cu peretii putin mai inalti si uns cu ulei,acoperi cu folie alimentara si lasi la frigider pana a doua zi.
Daca nu ai aceste aparate,pui faina intr-un castron,adaugi restul ingredientelor si framanti clasic,opresti putin unt sa-l folosesti la framantat adaugand cate putin iar la final acoperi cu folie si lasi la frigider.
A doua zi pregatesti umplutura,pui intr-un vas pe foc untul ci ciocolata rupta,dupa ce s-a topit amesteci cu telul,adaugi apoi cacao si nuca iar dupa omogenizare lasi deoparte sa se raceasca
Cand scoti aluatul din frigider il lucrezi imediat,este nelipicios si maleabil
Pe masa unsa cu putin ulei,faci un dreptunghi din aluat,pui umplutura si o intinzi pe toata suprafata
apoi rulezi strans,aici m-am chinuit foarte tare pentru ca aluatul meu a fost putin moale si nu mi-a iesit ce trebuia  si cum trebuia sa fac.
Dupa ce ai rulat,cu un cutit bine ascutit tai pe lungime ruloul apoi il impletesti si-l pui in tava cu hartie de copt
Tavile mele sunt mici,asa ca am taiat ruloul in doua apoi ungi cozonacul cu galbenusul ramas dizolvat cu o lingura apa
La cuptor vor sta 40min,depinde de cuptor dar nu inainte de a face testul cu scobitoarea
Cozonacul imediat cum l-ai scos din cuptor il insiropezi cu un sirop facut din apa si zahar,100ml apa si 2linguri zahar,iar dupa 20min il scoti din tava






   

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme