Tort cu albusuri si ciocolata

Pentru ca aici la Mihaela nu am tot ce-mi trebuie pentru a pregati un dulce pentru fete,m-am hotarat sa nu mai fac decat clatite,gogosi si alte dulciuri la fel de simple dar cand am vazut-o intr-o zi pe Livia rugandu-ma sa-i fac ceva dulce cu ciocolata,mi s-a topit inima,dar ce pentru ca nu aveam decat ciocolata si un borcan cu albusuri!!??
Mi s-au invartit rotitele,mi-am adus aminte si ca blogul meu implineste 8ani,timp in care am fost fericita dar si trista,pentru ca traim intr-o tara in care oamenii sunt rautaciosi,invidiosi,suspiciosi,clevetitori si nu spun mai multe, pentru ca ar insemna sa jignesc multe persoane!
Acum as vrea sa fac o mica paranteza,sa inteleaga toata lumea ca acest blog impreuna cu alte doua pagini pe care le administrez,nu sunt afacerile mele,nu castig bani de pe urma voastra care mi le vizitati sau comentati retetele cum de altfel 90% din prietenele mele si nu numai,o fac.
Felicitari lor,asta inseamna ca au avut si au in continuare o a doua mana dreapta,ca sa zic asa drept ajutor,eu in schimb am fost si sunt in continuare singura,eu le fac pe toate incepand de la gatit,pozat,descarcari,poze,postat pe blog,scris retete sa nu le pierd sau sa le uit cum mi s-a intamplat de multe ori, pana la distribuiri pe FB sa vedeti si voi.
Eu va multumesc pentru cele putine vizite pe care mi le faceti,va multumesc pentru faptul ca va plac unele retete postate aici si le pregatiti si voi fara macar sa pomeniti de unde v-ati inspirat,m-as fi bucurat mai mult dar asa suntem noi!!!
      LA MULTI ANI MIE SI BLOGULUI MEU  LULU-POVESTIDINBUCATARIE
Acum sa revenim la tortuletul nostru
AVEM NEVOIE DE BLAT:
1cana cu albusuri
1cana cu zahar
1cana cu faina
1/2cana cu ulei
1plic praf de copt
1plic zahar vanilat
arome preferate
 CREMA:
200ml frisca lichida+200ml pentru ornat
200g ciocolata
CUM SE PROCEDEAZA:
Se bat bine albusurile cu un praf de sare si putina zeama de lamaie iar cand au inceput sa faca creste se adauga zaharul adaugat cate putin,zaharul vanilat si aromele mixand energic in continuare
Se adauga uleiul apoi turnat tot cate putin mixand la viteza mare iar la final se adauga faina cu praful de copt si se amesteca cu o spatula dar eu de fiecare data amestec cu telul
Se rastoarna in forma de tort cu hartie de copt cu diametrul de 24-26cm,eu nu am avut decat de 20cm
va sta in cuptorul preincalzit 50min la 160grade
Cat se raceste blatul,se pune intr-un vas pe foc smantana pentru frisca,dupa ce s-a infierbantat se rastoarna in bolul peste ciocolata taiata marunt,se lasa deoparte 5 min.apoi se amesteca sa se lichefieze iar dupa ce s-a racit complet,se mixeaza
Cine doreste mai poate adauga zahar.Se imparte crema in doua sau trei parti,depinde in cate foi este taiat blatul,dar ultima parte sa fie pentru imbracatul tortului.
Blatul racit,se taie in doua sau trei,depinde de tava in care s-a copt,se pune pe un platou inelul de la tava de copt,se pune in interior primul blat,crema deasupra
se niveleaza stratul de crema apoi se acopera cu al doilea blat
daca mai aveti un blat,procedati la fel apoi se lasa la frigider 1h,dupa care se scoate inelul,se imbraca tortul cu crema ramasa
si se orneaza cu restul de frisca batuta tare,dupa care se lasa la frigider pana in momentul servirii








 
 
 
 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme