Terina cu branza si rosii

Dupa cum spuneam si alta data,de cate ori merg pe la copii in Italia sau Franta,imi aduc cate o valiza(vorba vine!!)de carti si reviste cu specific culinar,de asemenea tot felul de alte minuni pe care la noi nu le gasesc;am o revista cu foarte multe Terine,facute si la cuptor si doar tinute la frigider 24de h,terine si cu carne,si vegetariene,si cu fructe.
Acum am ales reteta cea mai simpla sa vad ce iese,daca-mi iese bine reteta,sau imi ies mie ochii pregatind la ea!!!!!!
Mi-a iesit bine si va spun ca-i foarte gustoasa,un asa aperitiv se merita pregatit si in zile de sarbatoare!!
AVEM NEVOIE DE:
1cutie de rosii taiate
400g branza proaspata de capra
2cepe
1catel de usturoi
6foi de gelatina
2linguri smantana lichida
1legatura de ierburi taiate marunt sau uscate(tarhon,patrunjel,marar,ciboulette sau frunze de ceapa verde,busuioc)
3linguri ulei de masline
sare,piper
CUM PROCEDAM:
Intr-un vas pe foc se pune ulei,ceapa si usturoiul taiate marunt,rosiile pasate cu furculita dar nu de tot,se lasa pana se formeaza un sos,se incorporeaza 3foi de gelatina hidratate in apa rece,se amesteca bine,se condimenteaza cu sare,piper si busuioc apoi se lasa la rece sa se intareasca putin
Intr-un bol se paseaza branza,se amesteca cu smantana,consistenta trebuie sa fie ca smantana(nu lichida),se adauga boabele de piper rosu,ierburile,sare,piper macinat,se incorporeaza gelatina hidratata apoi topita pe foc in 2linguri de apa,se amesteca totul bine,apoi se da la rece
Vasul special,se capitoneaza cu folie alimentara,se pune jumatate din cantitatea de branza,
deasupra jumatate din cantitatea de rosii,se acopera cu restul de branza,apoi restul de rosii,se acopera cu folia de pe marginea vasului,se pune capacul la forma si se lasa la frigider pana a doua zi
A doua zi se scoate terina,se scoate folia,se pune pe un platou
apoi se taie si se serveste;e delicioasa!!!
Eu la aceasta reteta am doua observatii pe care trebuie sa le stiti;
1-dupa cum se vede,vasul meu este destul de mic si am folosit cantitatile la jumatate, de aceea nu mi-au iesit 4straturi(2de branza si 2de rosii) dupa cum ar fi trebuit
2-nu am avut rabdarea suficienta sa se intareasca rosiile,iar cand am pus stratul de branza,rosiile nefiind intarite,a iesit dupa cum se vede in poza;de aceea daca nici voi nu aveti rabdare,e bine ca de la inceput sa dublati cantitatea de gelatina,pentru o mai mare siguranta!!
Rabdarea e de cateva ore bune!!!







0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme