Tort cu pere

La 38-40de grade caldura,parca nu-ti vine sa mai aprinzi si cuptorul dar eu cum nu pot sta locului,nu ma deranjeaza caldura!!!
Am stat cam mult pana sa ma hotarasc;sau tarta,sau prajitura;pana la urma le-am combinat si a iesit un tort

AVEM NEVOIE DE:
6pere
4linguri zahar+3linguri
150g unt
5oua
1lingura ness
3linguri faina
2-3linguri migdale macinate sau nuca
esenta de lamaie
frisca
CUM SE PROCEDEAZA:
Intr-o cratita rotunda se caramelizeaza 4linguri zahar cu 2linguri apa,iar dupa ce s-a topit si s-a ingrosat, se intinde caramelul cu mare atentie pe toata suprafata si peretii vasului
Perele taiate in jumatati,se curata de coaja,casuta cu seminte
apoi se pun in cratita cu taietura in jos
Peste toata suprafata se presara migdalele sau nuca apoi se lasa deoparte
Se freaca galbenusurile cu zahar,se adauga esenta,nessul,apoi untul moale cate putin si faina


iar la sfarsit albusurile batute spuma cu un praf de sare;dupa omogenizare se rastoarna peste pere
se lasa la cuptor 40min la foc moderat

Se scoate vasul din cuptor,se trece usor de jur imprejur cu cutitul apoi se pune deasupra un platou si cu foarte mare atentie se rastoarna;daca se lasa sa se raceasca,e posibil ca sa se intareasca caramelul si nu mai poate fi scoasa din forma si se lasa la frigider 1-2h

 Se bate frisca,eu am avut un plic de praf de frisca,apoi cu ajutorul poshului se fac motzuri pe fiecare para,se taie si se serveste.




Un comentariu:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme