Zacusca de peste

Spre rusinea mea,crescuta la malul Dunarii,este pentru prima data cand fac astfel de zacusca!
Acum doar am incercat sa vad daca-mi place dar pe viitor voi face mai multa pentru ca-i o nebunie cum imi place mie sa spun!!
AVEM NEVOIE DE:
2kg macrou mai mare si mai gros, congelat 
1kg ceapa
1kg kapia
2kg rosii
300ml otet de 9grade
2linguri zahar
2-3frunze de dafin
2ardei iuti sau mai mult,dupa gust
1capatana de usturoi
2cani cu ulei
sare
1lingura cimbru uscat
1lingura salvie uscata(merge bine cu pestele)
CUM SE PROCEDEAZA:
Pestele lasat sa se dezghete apoi taiat capul si coada,curatat,foarte bine spalat,se taie in bucati

 apoi se pune intr-un vas cu apa sa-l cuprinda,o mana de sare,dafin si 200ml otet apoi se lasa la fiert 30-45min
Dupa acest timp se scurge iar dupa ce s-a racit,cu mare atentie se dezoseaza;este adevarat ca macroul nu are oase multe dar cateva mici tot mai are si trebuie indepartate;in toate retetele am citit ca la fiertul cu otet se macereaza;aiurea se macereaza,eu sunt sincera si va recomand sa le cautati cu atentie!!
Am intrat si in noapte tot cautand oasele cu grija!
Dupa aceasta operatiune grea,in vasul cu ulei se pune ceapa,ardeiii si kapia si iuti,usturoiul,toate curatate,spalate si trecute prin masina de tocat carne;dupa cateva minute se adauga si rosiile la fel tocate,sare,cimbru,si se lasa pe foc pana scade.
Acum se adauga si pestele maruntit,nu l-am tocat la masina pentru ca-mi place sa simt pestele dar cine doreste-l poate toca
se adauga 1cana cu apa si se da vasul la cuptor pana scade bine,amestecand din cand in cand;dupa ce a scazut,se adauga restul de otet amestecat cu zahar,salvia si se lasa deasupra pe aragaz cateva clocote,chiar mai multe(trebuie sa fiarba,pana nu se mai simte otetul iar zacusca va deveni la gust ca o marinata),se potriveste de gust,apoi se pune zacusca in borcane si se sterilizeaza 30min din momentul in care apa clocoteste




Un comentariu:

  1. Lulu, ce bine arata zacusca!
    Nici eu nu am facut si nici nu am mancat, cu toate ca de anul trecut m-au ispitit fetele pe bucataras.
    Sper sa o fac si eu anul asta.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme