Toba de casa reinventata

In acest an nu am respectat propria-mi reteta din anii din urma,am incercat dar nu in totalitate sa fac o reteta frantuzeasca pe care am mancat-o si chiar m-a dat pe spate iar ea nu se numeste toba ci CAP PRESAT,se gaseste si la noi cap presat dar nu cunosc reteta ca sa pot face o comparatie
Eeee ce sa va spun,capul se fierbe intr-o combinatie de vin alb(ca si italienii,au vinuri speciale pentru gatit,albe,negre,roze,depinde ce gatesti),cu ceva tarie!!eu am adaugat la fiert doar o cana de vin si 1/2cana coniac,doar pentru aroma,nicidecum sa fiarba in ele,pentruca-mi trebuia toata rezerva de bautura a sotului!!😀😀😀
Trebuia sa mai adaug pentru pete de culoare si morcovi cu frunze de ceapa verde,ar fi iesit chiar o nebunie daca respectam reteta,dar si asa sunt foarte multumita de rezultat si nu numai eu!
AVEM NEVOIE DE:
1cap de porc,eu am avut porc vietnamez,cine cunoaste stie ca vietnamezul are urechile mai mici,asta ca sa nu spuna cineva ca vorbesc in necunostinta de cauza
4picioare(adidasi)
1kg sorici
1kg pulpa de porc
sare 4linguri
boabe de piper 2linguri
boabe de ienibahar 2linguri
frunze de dafin 8frunze
1cana cu vin alb(300ml)
1/2cana cu coniac(200ml,am mai trecut de la mine,hihi!)
1capatana de usturoi
stomac de porc sau fundac(eu folosesc mereu doar fundac pentru ca-i mai usor de manevrat si are doar o singura gaura pe unde introduci umplutura)
CUM SE PROCEDEAZA:
Portionezi capul,mai scoti din grasimea de la falci,apoi intr-o oala mare sau 2-3 mai mici,imparti toate ingredientele mai putin usturoiul,inclusiv sare si vin, acoperi cu apa si lasi la fiert incet
Cand se desprinde carnea de pe oase,adaugi usturoiul pisat,mai lasi pe foc cateva clocote apoi strecori totul sau scoti carnea cu o spumiera,apa de la fiert o strecori si o pui intr-un vas
Tot ce este fiert,incepi sa tai cubulete si le pui intr-un vas mai mare
Eu am avut si ajutoare pentru ca nu ma descurcam singura
Dupa ce totul este taiat,amesteci compozitia,adaugi sare si piper dupa gust,apoi incepi sa umpli stomacul sau fundacul bine spalat si frecat cu malai;nu va ingrijorati ca nu a disparut mirosul,pentru ca la fiert dispare;eu am vazut pe la diverse retete ca se freaca cu ceapa taiata,ei bine am facut si eu intr-un an si nu am putut manca pentru ca mirosea foarte urat.
Sa continuam,zic:odata cu umplutura introdusa in ce aveti voi,adaugi si cate o cana cu apa de la fiert apoi mai pui umplutura si tot asa;atentie tobele nu trebuie sa fie prea pline pentru ca la fiert vor pocni si trebuie sa contina suficienta zeama;pentru fete incepatoare,ca sa va dati seama cat de plina trebuie sa fie,atunci cand iei in mana o toba gata umpluta,trebuie sa se indoaie nu sa stea teapana in mana.
Bun,dupa ce au fost umplute,legi la gura cu ata alimentara sau ce ai si le lasi deoparte
Pregatesti acum un vas mare pe fundul careia pui o farfurie cu gura in jos,asta ca sa nu se lipeasca toba de fundul vasului si sa se rupa(tot patitu-i priceput!!),apoi adaugi dafin,putina sare,si boabe de piper si ienibahar,lasi sa fiarba iar cand incepe sa clocoteasca,lasi focul incet si cu atentie pui in apa doar o singura toba
La fiert nu lasi mai mult de 5-10min,timp in care atunci cand se ridica deasupra apei cate o umflatura,intepi cu o scobitoare in mai multe locuri asta ca sa se elimine aerul,altfel vor fi portiuni cu carne care se risipeste atunci cand o tai,deci e foarte important ca sa fie in interior suficienta apa de la fiert.
Dupa ce toba sta la fundul vasului,nu la suprafata(asta-i semnul ca trebuie scoasa),cu mare atentie si cu ajutoare,scoti toba,o pui pe un fund de lemn,deasupa pui un alt fund de lemn cu o greutate si lasi la rece pana a doua zi.
Toba daca ai facut mai multa decat una singura,o poti pune la congelator intreaga sau taiata cat se consuma odata
In situatia in care a ramas si umplutura si zeama,mai adaugi usturoi pisat,pui intr-o cutie cu capac si gata racitura!!
Sa va fie de folos reteta si Sarbatori linistite sa aveti in familie si nu numai!!







2 comentarii:

  1. Cred ca ati facut o minunatie aici cu atatea bunatati amestecate si fierte.Bravo voua.
    Si dupa cum spuneai cu „Stan patitul” hai sa iti spun cum fac eu cu toba...Dupa ce e umpluta si cusuta o bag intr-un saculet de tifon, care este anume pentru toba si caltabos, Are un snur la capat saculetul in care introduc o lingura de lemn pe care o pun orizontal pe oala in care vreau sa fiarba toba. Astfel nu mai ajunge la fundul vasului ci doar in apa. Eu nu spun sa faci si tu asa, ti-am spus doar cum fac eu.
    Multi pupici harnicutilor !
    Sa le papati sanatosi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaaaa ce metoda ingenioasa,nu mi-ai spus sa fac asa dar am retinut pentru tura urmatoare.
      Multumesc frumos pentru aprecieri,te pupic si eu!!

      Ștergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme