Caltabosi

Pentru ca suntem in perioada taierii porcului si pregatirea a tot felul de preparate,va voi spune reteta mamei si acum a mea de caltabos sau galbas cum se mai spune prin unele parti!
Va spun de la inceput ca daca citeste cineva si nu e de acord cu ce fac eu,sa se abtina de la comentarii pentru ca daca circulati pe net si cautati retete de caltabosi in toate regiunile tarii,nu veti gasi doua la fel,dar culmea, fiecare spune ca-i reteta originala!😂😂
Eu nu spun ca-i originala,spun ca-i reteta mamei!
AVEM NEVOIE DE:
1kg carne de porc putin mai grasa
3cepe mari
20ml ulei sau 3linguri untura
200g orez
sare
piper
fulgi de chili optional
intestine crete
CUM SE PROCEDEAZA:
Ceapa curatata si taiata marunt,se caleste intr-un vas iar cand a devenit aurie se da deoparte
Intr-un vas se pune carnea
se adauga ceapa,orezul spalat si scurs,sare dupa gust, piper de asemenea si fulgi de chili si se amesteca totul foarte bine
Intestinele crete se spala bine cu apa rece,unele persoane le tin an apa cu otet si ceapa taiata dar eu am facut asa ceva intr-un an si mi-au creat un disconfort iar de atunci doar le spal bine pentru ca la fiert  va disparea mirosul

 Se leaga la un capat cu ata de bucatarie,se toarna 1pahar cu apa in interior apoi se umple intestinul verificand sa se amestece bine cu apa iar daca e nevoie se mai adauga apa pentru ca umplutura trebuie sa fie moale la atingere,nu trebuie sa fie prea indesat pentru ca la fiert,va pocni
Dupa ce a fost umplut,se leaga si acest capat cu ata apoi se pune la fiert intr-o oala cu apa in care am adaugat 1lingura delikat si 1frunza de dafin
Se lasa caltabosul sa fiarba la foc mic 45-50min iar cand s-a ridicat la suprafata,cu o scobitoare se inteapa din loc in loc sa iasa aerul sau apa daca este in plus dupa ce orezul este fiert
Se scoate caltabosul cu atentie si se lasa la caldura pe un platou
Se serveste in trei variante dupa preferinta fiecaruia
-asa simplu taiat
-pus intr-un castron tot taiat in care am adaugat supa de la fiert si mancat cu lingura ca pe ciorba,asa ceva mie-mi place maxim, aceasta metoda am intalnit-o si in colectia de carti a regretatului Radu Anton Roman
-mai este o metoda folosita de marea majoritate dar care mie nu-mi place si anume,pus in tava la cuptor sau prajit in untura si mancat cu salata de varza murata,aici nu am poza pentru ca n-am facut
Sa va fie de folos,pofta buna si Craciun Fericit!


  

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme