Cozonac pufos

 Am implinit anii de casatorie si cum mi-era pofta de cozonac pentru ca prinsa cu problemele mele,nu am mai facut de mult,acum s-a ivit ocazia si mi-a iesit cel mai bun si pufos cozonac! Eu pentru ca am robot de bucatarie,foarte usor mi-a venit sa termin aluatul dar voi explica si pentru persoanele care nu poseda acel robot care este mana dreapta a unei gospodine,parerea mea!


AVEM NEVOIE DE

1kg faina de buna calitate,eu am avut faina de cozonac de la LIDL,este cea mai buna

2plicuri drojdie uscata

300g zahar

5galbenusuri

300g unt topit

500ml lapte caldut

1/2lingurita cu sare

esenta de vanilie

coaja rasa de la 1lamaie si 1portocala

UMPLUTURA

2cani nuca macinata

5albusuri

3linguri cacao

5linguri zahar

CUM SE PROCEDEAZA

Faina cernuta de 3ori(este foarte important),o pui in cuva robotului sau intr-un castron mai mare,drojdia pusa intr-un bol o dizolvi cu putin lapte caldut iar dupa ce s-a umflat o rastorni peste faina

Separat intr-un castron mixezi galbenusurile cu putina sare,zahar,coaja rasa de citrice,iar dupa ce si-au dublat volumul,rastorni peste faina,apoi adaugi restul de lapte si dai drumul robotului la viteza mica pana se omogenizeaza toata compozitia apoi la viteza mare

Acelas procedeu este valabil si pentru persoanele fara robot,amesteci totul in castron,pana ce faina inghite tot laptele si a devenit un aluat lipicios


Dupa ce totul este omogenizat,adaugi cate putin unt topit pe peretele cuvei,nu pe mijloc pentru ca te poti trezi cu unt pe fata cum am patit eu si continui mixarea iar in castron,continui framantarea


Dupa ce untul pus a intrat bine in aluat,se adauga din nou si la fel continui mixarea si framantarea,procedand la fel pana se termina untul

Tot acest procedeu cu adaugarea untului trebuie sa dureze 30min timp in care robotul merge la viteza mare iar mainile in castron la framantat,pe sistem "turbo"😂😂


Dupa ce aluatul se desprinde de peretii cuvei,respectiv de peretii castronului si incepe sa-si mareasca volumul,se opreste,se rastoarna intr-un vas uns cu putin ulei,se acopera si se lasa la crescut la loc cald iar cine a framantat manual,se formeaza o sfera,se acopera si la fel se lasa la crescut pentru 1-2h sau mai putin,depinde cat de repede vasul in care ai pus aluatul este plin


In acest timp,mixezi albusurile pentru umplutura cu un praf de sare si zahar,cand s-a format o bezea cu creste,se adauga cacao si nuca apoi se amesteca usor cu telul

Cu aceste ingrediente pentru umplutura,mie mi-a ramas foarte multa,deci sfatuiesc doar 1-2albusuri nebatute,amestecate cu nuca,zahar si cacao,spun nebatute pentru ca fiecare dintre noi stie ca o spuma facuta din albusuri si lasata deoparte pana va fi folosita,se lasa si devine apoasa,asa mi s-a intamplat mie,stiam, dar daca nu am facut niciodata asa,zic hai sa incerc si varianta asta si rau am facut.\

Aluatul dupa ce a crescut se imparte in 4bucati egale,pentru 4cozonaci,eu am tavile mici dar cine are tavi mari,il poate imparti in doua sau trei


 Fiecare bucata,o tai si pe ea in doua,intinzi fiecare bucata intr-o foaie dreptunghiulara,pui umplutura 2-3linguri,nivelezi,rulezi si lasi deoparte


Cu a doua bucata procedezi la fel iar dupa ce ai rulat-o,impletesti cele doua rulouri si le pui in tava cu hartie de copt,eu si am tavi de silicon  nu folosesc nici hartie si nici nu ung tava

Eu pe a doua foaie am pus rahat pentru ca asa cum v-am spus,umplutura mea a fost moale,m-am chinuit sa fac macar unul dar eram plina de crema pana a ajuns in tava!🙉🙉



Lasi cozonacii undeva tot la loc cald iar cand s-au umflat cat tava,ungi cu pensula cu 1galbenus amestecat cu o lingura cu lapte,deasupra pui seminte de mac apoi la cuptor 45-50min la foc mic,140de grade depinde de aragazul fiecaruia dar nu scoti pana cand nu ai facut testul cu scobitoarea

Dupa ce s-au copt,ii scoti pe un gratar sa se raceasca apoi fiecare face cu ei ce crede,noi am mancat unul asa cald si a fost nebunie!




Sa va fie de folos!


     

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme