Gem de rubarba

 Rubarba este preferata mea,gatesc cu ea orice fel de dulciuri,chiar si mancaruri,foarte bune sunt toate,are un gust dulce acrisor si o aroma deosebita.
Anul asta pentru ca tarziu am gasit-o in supermarket,nu mi-am putut satisface toate dorintele dar la anul daca ajungem cu sanatate,am rubarba mea in gradina!
La acest gem,daca am avut putina,am adaugat si cateva capsune mai mult ca sa-i intereasca culoarea rosie,pentru ca asa-mi place!
 

AVEM NEVOIE DE
1,5kg rubarba
500g capsune
1kg zahar
1lamaie
CUM SE PROCEDEAZA
Rubarba curatata daca e nevoie,spalata,taiata doar partea rosie(asa fac eu),apoi taiata rondele,o punem in vasul in care pregatim dulceata,impreuna cu capsunile curatate,spalate si taiate daca sunt mari si zahar
 

 
 

Dupa ce am amestecat totul bine,lasam vasul acoperit 1h apoi il punem pe foc amestecand din cand in cand si adunand spuma
Lasam sa fiarba la foc mare,cine ma urmareste stie de ce eu pregatesc dulceturile si gemurile la foc mare,dar mai spun si acum
1-pentru ca-mi reduce timpul de fierbere,in loc sa stau si sa amestec cate 1-2h cu foc mic,asa in 30min,este data dulceata sau gem
2- fierband la foc mare,culoarea fructelor ramane aproape neschimbata iar fructele in cazul dulceturilor vor fi si ele aproape intregi,cu mici exceptii
3-aceasta metoda este personala pentru ca nu-mi place sa servesc de exemplu dulceata de cirese albe cu o culoare maro sau gem de caise de asemenea cu o culoare foarte inchis,nu ma intereseaza nici cum fac alte persoane dar nici parerea lor.
Dupa ce gemul s-a ingrosat,eu facand de ani de zile,nu mai fac nici un test sa vad daca este gata,dar pentru cine nu stie,punem intr-un mic bol o lingurita cu gem din vas,lasam la frigider 15-20min apoi scoatem bolul si ne dam seama daca oprim focul sau mai continuam fierberea
Deci,cum spuneam,dupa ce s-a ingrosat,stoarcem lamaia,amestecam bine,mai lasam 1min pe foc,apoi punem gemul fierbinte in borcane curate,infiletam capacele apoi intoarcem borcanele si le lasam sprijinite pe capace 20min sa-si formeze vidul dintre gem si capac

 

 Dupa acest timp,intoarcem borcanele,le etichetam si le depozitam la camara.
 

 Sa va fie de folos!


0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme