Castraveti in saramura

 Nu mai pun castraveti in otet de cativa ani,mi-am adus aminte ca mama doar in saramura punea castraveti in borcane mari de 10litri,foarte buni erau si aveam toata iarna,apoi cand am ajuns la casa mea,tot la fel faceam dar in borcane mai mici
Acum intr-o zi am gasit ratacit prin camara mea un borcan cu castraveti de anul trecut si nu ma gandeam ca vor fi atat de buni cand am desfacut borcanul,deci asa pun eu castravetii in saramura,dupa reteta de mai jos!
 

AVEM NEVOIE DE
castraveti
sare grunjoasa
morcov
ardei iute
usturoi
floare de marar uscata
hrean
SARAMURA
sare pentru muraturi
frunze de dafin
boabe de piper
seminte de mustar
boabe de ienibahar
Nu am pus cantitati fixe pentru ca veti vedea de ce in explicatiile care urmeaza
CUM SE PROCEDEAZA
Spalam castravetii,ii punem intr-un vas,turnam apa rece peste ei cat sa fie acoperiti,o mana cu sare,amestecam bine si lasam deoparte acoperiti 2h,procedam asa pentru ca se mai intampla ca unii dintre ei sa fie amari si in felul asta dispare amarala
 
Dupa acest timp,pregatim borcanele,punem castraveti clatiti cu apa rece in borcane,apoi cu un pet de 2litri sau o alta masura,umpleti borcanele cu apa tinand cont cata apa ati pus in borcane,nu e nevoie sa stiti fiecare borcan,e vorba de toata cantitatea de apa,apoi rasturnati apa din borcane intr-o oala,adaugati in plus o cana(300ml)cu apa,adaugam cate o lingura cu sare la fiecare litru de apa,2-3frunze de dafin,cate o lingura cu boabe de piper,mustar si ienibahar,daca aveti apa multa,sau cate o lingurita daca aveti mai putin si lasam sa fiarba incet
Punem in borcane cate o floare de marar,apoi intercalat castraveti,rondele de morcov,usturoi,cate un varf de ardei iute dupa gust si bucatele de hrean iar deasupra tot o floare de marar sau bete de marar puse in cruce sa nu dea voie la castraveti sa se ridice deasupra
Punem apoi apa fiarta peste castraveti,umplem toate borcanele,le punem capacele sa stea deasupra nu infiletate,pana a doua zi
 

 Veti observa ca in oala va ramane apa,nu trebuie aruncata,lasam oala deoparte pana a doua zi cand,dupa ce ridicam capacele,vom observa spuma deasupra,o dam deoparte cu o lingurita apoi rasturnam toata saramura din borcane in oala si fierbem din nou 10min pana nu mai face spuma la fiert,punem peste castraveti si tot asa procedam 3zile,a treia zi vom observa ca borcanele nu mai au spuma deasupra si atunci fierbem saramura ultima data,umplem borcanele,infiletam capacele si le depozitam la camara
Sa nu va ingrijorati pentru ca daca va uitati la borcanele cu castraveti dupa cateva zile,veti vedea saramura tulbure dar cu timpul ea se va limpezi iar castravetii vor fi foarte buni si crocanti.

Sa va fie de folos!
Poate veti spune ca-i prea complicat sa fierb saramura de trei ori,aveti dreptate,am facut intr-un an doar odata saramura fiarta si unde am pus borcanele era un dezastru,au fermentat, au curs si de atunci asta este reteta pe care o fac mereu!

 
 

 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme