Storceag cu somn

Nu am facut niciodata,nu am mancat niciodata,pana intr-o zi cand am spus ca este rusinos pentru mine,nascuta,langa Dunare,traind intr-o comunitate de pescari,sa nu fac asa ceva si cum stiind ca e putin pretentioasa,m-am informat pe Google dar surpriza a fost ca deloc nu-i pretentioasa,ba se pregateste foarte simplu,doar ca trebuie sturion,pestele cu care se pregateste aceasta ciorba,reteta originala
Reteta fiind brevetata de ucrainienii din Sfantul Gheorghe in anii 1940,"starceak"erau denumiti de locali,sturionii de dimensiuni mici cu care pregateau aceasta ciorba,de unde vine si numele,dar noi de unde sa avem sturion?? asa ca am pregatit cu somn!!
AVEM NEVOIE DE
4linguri ulei
1ceapa mare
1morcov
1felie de telina
1ardei gras
2cartofi
peste,somn eu am avut somotel
350g smantana fermentata
6galbenusuri
sare
1capatana de usturoi
otet
CUM SE PREGATESTE
Cu o zi inainte,cureti pestele,bine spalat,pudrat cu sare putin mai multa apoi il lasi la frigider
A doua zi il scoti,tai capul,scoti fileurile pe care le tai suvite late de 1deget,le pui intr-un bol cu capurile,speli totul cu apa rece,le scurgi apoi lasi deoparte



In oala pui uleiul,legumele taiate marunt,mai putin cartofii si le calesti,dupa ce s-au inmuiat,adaugi 3-4cani cu apa,depinde de oala,mai adaugi 1lingura rasa cu sare,pui capac si lasi sa fiarba 10-15min


 

Adaugi apoi cartofii curatati si taiati sferturi sau cubulete,mai adaugi apa si lasi sa fiarba bine iar dupa ce totul este fiert,completezi oala cu apa,in reteta originala se foloseste zer dar noi de la bloc,de unde zer??,potrivesti de gust apoi adaugi pestele
Multe persoane care pregatesc astfel de ciorba,pun pestele bucati dar eu am pus doar capurile si cozile,am scos fileuri si le-am taiat suvite,pentru ca aceasta ciorba,nu v-am spus la inceput,este asemanatoare cu ciorba de burta,doar ca este cu peste,de aceea am taiat fileurile pentru aspect iar capurile si cozile le-am adaugat,pentru gust
Intr-un castron amesteci smantana cu galbenusuri si 1lingurita cu faina(eu pun),dupa ce pestele este fiert,cu polonicul adaugi zeama in castron si amesteci cu telul ca sa ajunga la temperatura supei din oala,altfel se taie pentru ca amestecul de smantana este rece iar supa fierbinte
Pe masura ce adaugi cate putin,amesteci usor cu o lingura lunga,pana se termina smantana,mai lasi pe foc 1min dar tot amestecand,potrivesti de gust si opresti focul


Trebuia putin patrunjel verde dar n-am avut
Pentru servit,amesteci intr-un bol usturoiul curatat si bine pisat cu un praf de sare si otet si la masa fiecare-si pune in farfurie dupa gust,mai mult,mai putin sau deloc
Ardeiul iute sa nu lipseasca!
Pofta buna!

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme