Ciorba de burta2

Am tinut ca sa mai pun o postare cu aceasta ciorba,sa fie mai clar modul meu de pregatire,prima postare fiind printre primele mele retete postate pe blog si nu prea stiam cum se procedeaza.
Ciorba de burta face parte din preferatele romanilor in general,printre care si familia mea,chiar daca nu este o reteta pur romaneasca,dar stau si ma gandesc,la cate popoare s-au perindat prin tara noastra si cate minoritati mai sunt si acum,oare ce mancaruri romanesti se mai gasesc  in Romania???
Aceasta ciorba se pregateste in multe feluri,fiecare dupa gustul lui,fiecare de la cine a invatat sau unde a citit;eu am reteta de la un vestit bucatar de restaurant din vremurile de mult,un restaurant in fata caruia la ora 10 cand se deschidea,asteptau zeci de persoane(printre care si noi bineinteles cand aveam timp!!)sa serveasca ciorba de burta pregatita de nea Mitica!!
Va spun ca nu este atat de greu de facut,doar ca trebuie sa se respecte niste reguli;de exemplu nu va rezulta o ciorba gustoasa daca nu ai fiert multe oase pentru ca doar burta si un os, nu are cum sa dea gust,apoi la dresul ciorbei de la sfarsit(am vazut retete cu 1-2galbenusuri si multa faina,ceea ce nu-i bine de loc!!),trebuie sa avem multe galbenusuri si multa smantana lichida(depinde si de vas),pentru ca altfel ciorba nu va fi cremoasa(doar stiti cum se face o crema din galbenusuri si smantana lichida sau lapte;se amesteca pe foc mic,pana se ingroasa)
Dar mai bine revenim la ciorba noastra!
AVEM NEVOIE DE:(pentru oala de 5l)
3kg oase de vita
3kg burta prefiarta(eu de mult nu am mai gasit burta proaspata)
2cepe
2radacini de patrunjel sau pastarnac
1l smantana lichida
6galbenusuri
1lingura boabe de piper
1capatana de usturoi
sare,otet
1morcov
2linguri ulei
CUM PROCEDAM:
Oasele puse intr-un vas mare,se toarna deasupra apa clocotita cat sa le cuprinda si se lasa 20-30min,dupa care se spala fiecare si se pun la fiert intr-o oala mai mare decat cea in care se pregateste ciorba,si se lasa la fiert 2-3h;spre sfarsit se adauga ceapa,radacinile curatate si taiate,boabele de piper si sare
Dupa ce lichidul a scazut la jumatate,se strecoara,supa se pune in oala mai mica,iar cand incepe sa clocoteasca se adauga burta,de asemenea oparita si ea dar mai putin,spalata,apoi taiata suvite
In timp ce fierbe se pregateste smantana
Galbenusurile se freaca cu putina sare,se adauga cate putin smantana si se lasa deoparte
Tot in acest timp,se pregateste si culoarea la ciorba;intr-o tigaie cu ulei,se caleste morcovul ras fin,
iar dupa ce uleiul a capatat o culoare galben-portocalie,oprim focul;burta daca e prefiarta nu trebuie lasat sa fiarba prea mult,15-20min.e suficient;acum cu vasul cu smantana in mana stanga,cu o lingura lunga in dreapta,se toarna in fir smantana,amestecand continuu;veti observa ca ciorba se albeste si usor se ingroasa,fara sa mai fie nevoie de faina(eu nu folosesc niciodata);se potriveste de gust cu sare si se toarna uleiul de la morcov strecurat.
Se serveste la masa ciorba in bol sau farfurie,cu 1-2suvite de gogosar de la otet(optional),ardei iute,alaturi oliviera,un bol cu mujdei si un bol cu smantana

Pentru ca am trecut printr-o experienta neplacuta,va dau un sfat:nu adaugati in oala nici otetul nici usturoiul;lasati invitatii sa-si puna in farfurie cat doreste fiecare;noi fiind intr-o vizita,am fost serviti cu o ciorba pe care nu am putut-o manca,era prea acra,iar usturoiul avea un miros groaznic;aceeasi experienta neplacuta,am avut-o cu multi ani in urma,fiind nevoita sa arunc ciorba facuta cu o zi in urma,din acelasi motiv!!!(deh,eram tanara si nestiutoare pe atunci!!)
Pana la urma,stiti vorba'tot patitu-i priceput"!!
Va mai sfatuiesc sa folositi smantana lichida pentru ca este singura smantana in care aveti incredere ca nu se taie ciorba;da veti spune ca nici cu smantana fermentata nu se taie!!aveti dreptate,nu se taie doar atunci cand este amestecata cu faina!!

Pofta buna la ciorba mea si daca o pregatiti,poate veniti sa-mi spuneti cum v-a iesit(poate fi si de rau ca nu ma supar)!!!!
In 2023 mi s-s facut iar pofta de ciorba de burta(cam rar am asemenea pofte,este adevarat dar din oala care o fac,mancam cateva zile,dimineata,pranz si seara!😂😂)
 

 

Nu se poate sa lipseasca oala!!😂😂
Pofta buna!








0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme