Sarmalute de post cu varza murata

Buna mea prietena virtuala Gina Bradea ,
A initiat un proiect numit Traditie si gastronomie romaneasca
 asemanator cu alte provocari lunare,in care fiecare invitat si nu numai,trebuie sa scrie un articol sau reteta in care sa se vorbeasca despre istoricul retetei respective,diferite intamplari si de ce nu,chiar povesti;in aceasta luna,gazda acestui proiect este chiar Gina,iar tema este SARMALUTA sau SARMALELE
Despre sarmalute,nu pot spune prea multe,pentru ca sincera sa fiu nu m-a interesat istoricul lor;am stiut doar sa le mananc pentru ca-mi plac la nebunie,apoi mai tarziu sa le si pregatesc,introducand in compozitie si alte elemente,nu numai carnea.
Acum daca tot am intrat in "hora"acestui proiect,m-am documentat si eu,sa nu care cumva,sa primesc nota mica la evaluare!!
Despre aceste minunate sarmalute,am aflat ca au aparut in Imperiul Otoman,care le-a raspandit peste tot pe unde a avut ocazia sa fie cuceritor;azi,nu mai putin de 25 de tari isi insusesc sarmaua ca fiind mancare nationala,printre ele numindu-se si Romania;pana si termenul de sarma,vine de la turci"Sarmak"care inseamna rulou in turca si se refera la un ambalaj care infasoara o umplutura.
Am vazut pe la tv sarmale de pe alte continente dar tot sarmalele romanesti sunt cele mai bune.
Eu,daca tot suntem in post,am pregatit aceste delicioase sarmalute
AVEM NEVOIE DE:
300g ciuperci
2cepe
2morcovi
1/2telina
1dovlecel(optional)
1cana cu orez
2linguri pasta de ardei
2cani suc de rosii
sare,piper,cimbru
varza murata
50ml ulei
CUM SE PROCEDEAZA:
In cratita cu ulei se calesc ceapa tocata marunt, morcovul,telina si dovlecelul rase
dupa ce s-au inmuiat se adauga ciupercile taiate marunt,iar dupa ce a scazut apa din ele,pasta de ardei,sare,piper,putin cimbru,orezul spalat si scurs iar dupa ce a scazut bine,se lasa sa se raceasca.

Compozitia trebuie sa fie suficient de scazuta,altfel nu se pot infasura sarmalutele
Varza murata se desface,se inlatura cotorul iar frunzele se tin in apa rece daca sunt sarate.
Se infasoara apoi sarmalutele in frunze intregi daca sunt mici,sau taiate in doua,trei sau patru daca sunt mari;se pun apoi intr-un vas pe fundul caruia se pun cateva crengute de cimbru(unele gospodine pun si frunze de dafin,dar mie nu-mi place gustul la sarmalute),se acopera cu varza tocata marunt,
se rastoarna o cana cu suc de rosii iar


dupa ce s-a terminat umplutura,se acopera cu un strat de varza tocata,se rastoarna si a doua cana cu suc de rosii,se pun cateva jumatati de ciuperci,se adauga 1-2cani cu apa(atentie,sarmalutele de post,trebuie sa aiba suficienta apa,pentru ca altfel se prind de fundul vasului si se afuma),se pune deasupra o farfurie apoi se lasa la cuptor la foc mic 1h.
Aceste sarmalute se servesc atat calde dar si reci sunt delicioase.
Pofta buna la sarmalutele mele!


0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme