Clafoutis

Acest desert este la origine frantuzesc,este preferatul lor si nu e sfarsit de saptamana sa nu fie pregatit mai ales cand e sezonul fructelor mici sau de padure,proaspete.
Chiar daca reteta originala se pregateste doar cu cirese sau visine,unii indrazneti au pregatit-o si cu alte fructe,de asemenea tot in reteta originala se spune ca ciresele sau visinele se adauga cu samburi pentru ca samburii la copt  elibereaza o aroma deosebita,ei bine prin restaurante nu veti intalni asa ceva pentru ca nici un patron nu risca sa-i fie inchisa afacerea din cauza unor samburi!
De asemenea tot in reteta originala se mentioneaza ca finalul acestui desert se aseamana cu un Creme brulee cu fructe fiind facut in vase mici din care se mananca dar pe parcursul anilor fiecare a mai adaugat cate ceva la reteta si astfel Clafoutis a devenit un pandispan cu fructe.

Am facut aici toate variantele pe care le-am gasit,retetele fiind diferite bineinteles cum e si aceasta  dar gustul meu ramane tot la reteta originala!
AVEM NEVOIE DE:
2oua+1galbenus
125g zahar brun
1lingura amidon
20g faina
un praf de sare
100g smantana fermentata
150ml lapte
20g unt pentru uns
coaja rasa de lamaie
fructe
CUM SE PROCEDEAZA:
Ungi tava sau o alta forma cu unt,de preferinta ar fi formele de ceramica sau yena,presari zahar putin apoi asezi fructele spalate si bine scurse
Intr-un bol bati ouale cu un praf de sare si zaharul ramas,adaugi smantana,amidon,faina,coaja de lamaie,laptele iar dupa omogenizare rastorni peste fructe
Lasi la cuptor 40min la foc mic(depinde de cuptor) apoi scoti forma,dupa ce s-a racit putin,tai si servesti cald.
Nu stiu de ce se serveste cald pentru ca rece-i mult mai buna
Nu mi-a iesit ca un pandispan pentru ca mai trebuia lasat la copt dar aragazul meu cere de mult schimbat,insa nu stiu cand va veni ziua dar imi place mai mult asa!!
Nu a trecut mult timp si am facut-o din nou pentru ca-mi place mult!



  


0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme